STIRI DE LA SKODA
01.07.2019

10 INFORMAȚII DESPRE CUM SĂ UTILIZAȚI AER CONDIȚIONAT ÎN MOD CORESPUNZĂTOR

Ați avut vreodată șansa de a descoperi cum funcționează  cu adevarat sistemul de ventilație al oricărui model ŠKODA? De data aceasta vrem să împărtășim câteva sfaturi practice și să corectăm greșelile comune.
aier

1.BUCURATI-VA DEPLIN DE BENEFICIILOR AERULUI CONDIŢIONAT AUTOMAT

Sistemul automat de aer condiționat utilizează o gamă de senzori pentru a asigura un confort termic constant, fie că șoferul este singur, fie că întreaga familie se află în mașină, călătorind în vânturi scurte pentru a ajunge pe litoral sau în timpul iernii înghețate pentru a ajunge pe pârtiile de schi. Pur și simplu apăsați butonul Auto și setați temperatura, în mod ideal în jur de 22 ° C. Chiar dacă semnalul AC este aprins, acest lucru nu înseamnă că aerul condiționat livrează tot ceea ce este capabil. Sistemele moderne reglează funcționarea compresorului pentru a reflecta condițiile actuale. În acest sens, se bazează pe un senzor solar care monitorizează nu numai intensitatea, dar și direcția razele soarelui.

Unul dintre avantajele cheie ale aerului condiționat automat este siguranța. În cazul în care ferestrele pornește în ceață și utilizați aer condiționat manual, trebuie să măriți viteza ventilatorului pentru a vă asigura că aveți o vedere bună asupra drumului. Dar acest lucru crește nivelul de zgomot emis de ventilator și de fluxul de aer. Un sistem automat previne încețoșarea înainte de a porni și creșterea vitezei ventilatorului este o ultimă soluție. "Fără a mai fi nevoie de intervenția șoferului, de exemplu, crește cantitatea de aer care curge pe parbriz sau crește temperatura și activează climatizarea, ajutând la uscarea aerului atâta timp cât este necesar", explică Jan Hrnčíř.

2. CONTROLUL CLIMEI CU TREI ZONE NU ESTE UN LUX

Cu toții percepem căldura și frigul în moduri puțin diferite și noi toți avem preferințele noastre personale. Acest lucru se poate realiza prin reglarea direcției aerului. Sistemele actuale cu două și trei zone țin cont de faptul că, în timp ce soarele strălucește pe o parte, cele din cealaltă parte sunt lăsate la umbra, astfel încât temperatura fluxului de aer din stânga și din dreapta să fie ajustată automat pentru a se adapta la aceasta. Controlul climatizării cu trei zone are sens în această epocă a parbrizelor mari.

3. EFECTUL AER CONDIȚIONĂRII PRIVIND CONSUMUL

Compresoarele pistonale actuale își pot regla automat puterea în funcție de informațiile dintr-o gamă de senzori, de la aproape zero până la capacitatea maximă. Ca urmare, climatizarea are un impact redus asupra consumului. Acestea sunt informații importante pentru utilizatorii economici și pentru persoanele sensibile care, după ce se confruntă cu dispozitive mai vechi, sunt îngrijorați că se vor răci sau că membranele mucoase se vor usca. Sistemele de astăzi sunt mult mai blânde asupra simțurilor.

5. AER CONDIȚIONAT ȘI SĂNĂTATE

Deoarece sistemele automate de climatizare moderne utilizează doar cantitatea necesară de capacitate de răcire, orice impact negativ asupra sănătății provine atât din echipamentul propriu, cât și din utilizarea sa incorectă. De fapt, atunci când este fierbinte în exterior, răcirea în mașină este benefică. S-a dovedit că șoferul este mai concentrat și, de exemplu, nu există riscul ca copiii să devină prea fierbinți dacă rămâneți blocați într-o capăt. Filtrele moderne de cabină, combinate cu posibilitatea de a utiliza recircularea aerului cât mai des posibil cu controlul climei, fac ca un mediu mai curat în mașină să ajute nu numai persoanele care suferă de alergii, ci și pe toți, de exemplu, în orașele poluate. Pacienții care suferă de alergii și persoanele sensibile beneficiază, de asemenea, de noul sistem Climatronic Air Care, care utilizează un filtru special de cabină și un senzor de calitate a aerului pentru a filtra polenul și pentru a activa recircularea aerului dacă aerul este puternic poluat și de exemplu pentru a bloca mirosurile .

"Dacă doriți să fiți sigur că faceți cea mai benefică utilizare a aerului condiționat, cel mai bine este să mențineți temperatura la aproximativ 22 ° C. Când este foarte fierbinte, poate că te duci pentru o temperatură și mai mare, astfel încât să nu existe șocuri ale corpului cauzate de diferența mare de temperatură când ieși din mașină ", recomandă Jan Hrnčíř.

6. AER CONDIȚIONAT ESTE BENEFIC ȘI PE TIMP DE IARNA

Deoarece aerul condiționat se usucă de aer, poate fi util și în timpul iernii, atunci când aduceți o mulțime de zăpadă în haine și încălțăminte în interior. Majoritatea utilizatorilor nu se gândesc să pornească aerul condiționat în această situație, mai ales atunci când trebuie să se încălzească, dar în modul automat există un senzor de umiditate care recunoaște instantaneu nevoia de uscare a aerului.

7. CUM SĂ UTILIZAȚI BUTONUL RECIRCULĂRII AERULUI

Foarte puțini oameni știu că, cu climatizarea automată Climatronic, recircularea aerului este pornită pentru cea mai mare parte a anului. Avantajul este re-filtrarea aerului din cabină, deoarece aerul trece printr-un filtru de cabină chiar și atunci când modul de recirculare este pornit. Când recircularea aerului este activată manual (prin apăsarea butonului), Climatronic rulează și compresorul de aer condiționat pentru a preveni oprirea ferestrelor. Dacă există riscul de încețoșare, sistemul de recirculare automată este oprit. Dacă șoferii insistă să închidă recircularea aerului și riscând ca ferestrele să se înclește, trebuie să apăsați de două ori butonul de recirculare.

 8. Folosiți filtrele de calitate

ŠKODA oferă mai multe tipuri de filtre de cabină. În partea superioară a gamei se află atât carbonul activ - pentru a absorbi impuritățile și poluantii finali - cât și tratamentul antibacterian. "Cred că astăzi oferim clienților noștri cea mai bună soluție posibilă în ceea ce privește calitatea, capacitatea de filtrare și prețul", spune Jan Hrnčíř.Â

9. Deschideți complet ventilatoarele și reglați direcția aerului

În loc să închideți orificiile individuale, este mai bine să reglați fluxul de aer, astfel încât interiorul să fie ventilat uniform. Jan Hrnčíř recomandă direcționarea gurilor exterioare spre fereastră, mai degrabă decât spre pasageri.

"În mașinile moderne, parbrizul nu este înghesuit deoarece acest lucru este monitorizat de senzorul de umiditate. Cu toate acestea, utilizatorii uită de multe ori că șoferii au, de asemenea, nevoie de o vedere bună din ferestrele laterale. În ploaie, în timpul iernii sau în modul de aer condiționat manual, aceste ferestre pot cădea cu ușurință, rezultând o vizibilitate și siguranță mai slabe. Atunci când aerul curge corect între ferestre și ocupanții mașinii, acest lucru reduce riscul de condensare și este mai eficient la izolarea pasagerilor

10. NU NEGLIJAȚ ÎNGRIJIREA DE BAZĂ
În afară de operarea regulată, care include inspectarea tuturor componentelor, asigurarea că sistemul nu este scurs și reumplerea sau înlocuirea lichidului de răcire, este de asemenea important să vă reamintiți dezinfecția regulată și înlocuirea filtrului de cabină. Perioada perfectă pentru acest lucru este primăvara sau vara, deoarece după ce vă deplasați în zăpadă și ploaie toată iarna, mucegaiul mirositor poate apărea în sistem. Un nou filtru poate fi, de asemenea, mai rezistent la polenul sezonier și se plătește pentru a verifica dacă aerul condiționat funcționează corect înainte de vară.

Puteți opri formarea mucegaiului în timpul verii prin închiderea manuală a instalației de climatizare cu puțin timp înainte de a ajunge la destinație, astfel încât fluxul de aer să elimine sistemul de umiditate. Alternativ, lăsați aerul condiționat să funcționeze automat pe tot parcursul anului, chiar și în timpul iernii.