STIRI DE LA SKODA
24.06.2021

Accent si mai puternic pe internationalizare, electrificare si digitalizare: ŠKODA AUTO isi prezinta noua strategie

next

›   STRATEGIA ŠKODA 2030 intitulata URMATORUL NIVEL defineste pietrele de temelie pentru succesul companiei pe parcursul urmatorului deceniu, ce va fi un deceniu al transformarilor

›   O marca puternic in Europa: ŠKODA AUTO are ca obiectiv ocuparea locului 5 in topul vanzarilor din Europa 

›   Accent si mai pronuntat pe mobilitatea electrica: cel putin inca 3 modele 100% electrice noi; cresterea la 50-70% a cotei automobilelor electrice din vanzarile totale ale marcii ŠKODA in Europa

›   Noi piete de desfacere: in curs de a deveni lidera intre marcile europene in India, Rusia si Africa de Nord

›   Simply Clever 2.0: ŠKODA AUTO un benchmark pentru experienta Simply Clever a clientilor

›   Compania si-a inasprit considerabil obiectivele de mediu: pana in 2030, emisiile flotei sale se vor reduce cu peste 50% fata de 2020

›   Obiective financiare ambitioase: leadership-ul in privinta costurilor intre concurentii europeni principali si marja de rentabilitate sustenabila, de minimum 8%.

Noua STRATEGIE ŠKODA 2030 - URMATORUL NIVEL construieste pe baza succesului strategiei precedente, Strategia 2025. Compania a definit o noua viziune si o noua misiune pentru parcursul sau viitor. Noua viziune este: Vom ajuta lumea sa traiasca mai smart. Iar noua misiune este: Mobilitate moderna accesibila, cu tot ceea ce este necesar, plus surprize pe care le veti adora. Totodata, ŠKODA AUTO isi mentine valorile deja consacrate ale marcii: simplificat, surprinzator si uman.

Cele trei prioritati esentiale EXTINDERE, EXPLORARE si IMPLICARE orienteaza directia

Noua STRATEGIE ŠKODA 2030 - URMATORUL NIVEL se orienteaza in functie de cele trei prioritati sintetizate sub titlurile EXTINDERE, EXPLORARE si IMPLICARE. Obiectivul fundamental al prioritatii EXTINDERE este de a dezvolta ŠKODA intr-una dintre cele mai bine vandute cinci marci de automobile din Europa. Pe de o parte, aceasta tinta va fi atinsa prin consolidarea si mai accentuata a pozitiei marcii in segmentele de intrare pe piata, cu modele specifice. Plutonul acestor modele este deschis de noua FABIA, cu un pret de pornire de sub 14.000 euro. Pe de alta parte, gama de produse va fi extinsa, urmand sa includa cel putin inca trei modele 100% electrice pana in 2030. Acestea vor fi situate sub ENYAQ iV ca pret si ca dimensiuni. ŠKODA AUTO isi propune sa atinga in Europa o cota de 50-70% a vanzarilor de automobile electrice din vanzarile sale totale.

Asigurarea viitorului pietei de provenienta: Republica Ceha va deveni un hub pentru mobilitatea electrica

Pentru a se asigura ca atat ŠKODA AUTO, cat si piata sa de provenienta, Republica Ceha, devin mai puternice in urma procesului de transformare, compania colaboreaza cu partenerii sai pentru a transforma tara intr-un hub pentru mobilitatea electrica. In acest sens, pana in 2030 vor fi produse automobile electrice si componente pentru autovehiculele electrice la toate cele trei unitati de productie ŠKODA AUTO din Republica Ceha, adica in Mladá Boleslav, Kvasiny si Vrchlabí. Aici sunt fabricate deja baterii de tractiune de inalta tensiune pentru modele hibride plug-in SUPERB iV si OCTAVIA iV, precum si pentru modelele altor marci ale Grupului. La inceputul anului viitor, in Mladá Boleslav va fi lansata si productia de sisteme de baterii pentru automobilul 100% electric ENYAQ iV. Aditional, producatorul ceh de automobile lucreaza cu partenerii sai pentru a crea o structura de aprovizionare specifica mobilitatii electrice.

In curs de a deveni lidera intre marcile europene in India, Rusia si Africa de Nord

Prioritatea EXPLORARE include impunerea marcii ŠKODA ca lider intre marcile europene pe pietele emergente India, Rusia si Africa de Nord pana in 2030. Aceasta va avea ca rezultat un potential global de vanzari de 1,5 milioane de unitati per an. Compania este responsabila pentru aceste regiuni in cadrul Grupului Volkswagen. Recent marca a demarat si productia modelului KUSHAQ. Este primul model ŠKODA ce va fi lansat pe piata indiana in cadrul proiectului INDIA 2.0. Pe termen mediu, exista, de asemenea, planuri de a oferi KUSHAQ si pe alte piete emergente.

‘Simply Clever 2.0’: ŠKODA isi va pastra caracterul functional si in epoca digitala

A treia prioritate este IMPLICAREA, ce include obiectivele specifice experientei digitale a clientului, sustenabilitatii, diversitatii, educatiei si instruirii. Printre altele, producatorul auto ceh intentioneaza astfel sa devina o referinta prin Experienta Simply Clever oferita utilizatorilor. Fiecare client trebuie sa poata opera intuitiv o ŠKODA sau un serviciu ŠKODA, inca de la inceput. Unul dintre primele proiecte esentiale este PowerPass, ce simplifica incarcarea automobilelor electrice ŠKODA. Acest serviciu va fi disponibil pe peste 30 de piete si poate fi utilizat in peste 210.000 de puncte de incarcare din Europa. Totodata, chiar si achizitia unei ŠKODA va deveni o experienta si mai placuta. De exemplu, compania isi extinde conceptul showroom-ului virtual si si-a stabilit obiectivul de a vinde on-line una din cinci autoturisme ŠKODA deja din 2025. Clientii din Belgia, Olanda, Polonia si Republica Ceha beneficiaza inca de pe acum de avantajele acestei optiuni.

Inasprirea considerabila a obiectivelor de mediu: reducerea emisiilor flotei cu peste 50%

ŠKODA AUTO isi intensifica eforturile in directia asigurarii sustenabilitatii si isi stabileste obiective si mai stricte in privinta protectiei mediului. Compania urmareste reducerea emisiilor flotei sale cu peste 50% in comparatie cu 2020, iar pana in 2030 va produce autovehicule cu emisii nete de carbon zero la toate fabricile sale din Republica Ceha si India. Productia din Vrchlabí este deja neutra din punctul de vedere al emisiilor de CO₂, inca de la finele anului trecut. De asemenea, STRATEGIA ŠKODA 2030 - URMATORUL NIVEL pune accent acum si mai mare pe subiectul diversitatii. Astfel, pana in anul 2030, una din patru pozitii de management va fi ocupata de o femeie. Pentru ŠKODA AUTO, diversitatea, incluziunea si egalitatea sunt componente integrante ale unei culturi de companie ce se caracterizeaza prin deschidere si toleranta.  Mai mult, ca parte a procesului sau radical de transformare, producatorul auto ceh incurajeaza in continuare instruirea si dezvoltarea angajatilor sai si va investi aproape 500 de milioane de euro intre anii 2022 și 2030, cu scopul primordial de a mentine locurile de munca si pe viitor.

Eficienta si simplificarea sunt principiile ce ghideaza procesul de implementare a obiectivelor strategice

Pentru a putea sa atinga obiectivele STRATEGIEI ŠKODA 2030 - URMATORUL NIVEL, compania isi va centra eforturile in jurul eficientei si al simplificarii. Acestea sunt doua puncte forte ce caracterizeaza dintotdeauna producatorul auto ceh. Scopul este de a obtine leadership-ul in domeniul costurilor intre concurentii europeni principali, precum si o marja de rentabilitate sustenabila, de minimum 8%. Totodata, compania isi simplifica in mod coerent si permanent procesele, reducand birocratia si complexitatea, pentru a deveni si mai agila. De exemplu, prin electrificarea treptata a gamei sale de modele, ŠKODA urmareste simplificarea complexitatii ofertei sale cu 40% pe termen mediu.